До уваги вчителів:
Характеристика труднощів у поведінці учнів | Рекомендації |
Повільність (не встигає виконувати завдання, не одразу розуміє, повільно пише, читає) | Причиною може бути тип нервової системи. На уроках не підганяти, заздалегідь повідомляти запитання, повторювати завдання декілька разів, надавати додатковий час. |
Погано вчиться (труднощі у запам'ятовуванні, недостатній словниковий запас, не сформованість навчальних навичок) | Причиною може бути педагогічна занедбаність, недоліки виховання або низький інтелектуальний рівень дитини. Необхідні додаткові заняття. Бажано давати завдання зниженого рівня складності. Підбадьорювати, відзначати навіть невеликий успіх. |
Труднощі у читанні і письмі (поганий почерк, пропуски літер, недописування, заміна тощо) | Причина – недорозвиток мовлення. Допомога логопеда. Підтримка, похвала учня. |
Надмірна рухливість (схильність до відволікання, труднощі у концентрації, імпульсивність, порушення дисципліни) | Причина – неправильний стиль виховання, емоційні порушення. Головне в роботі з ними – терпіння і наполегливість. Вчити доводити справу до кінця, давати невеликі завдання, здійснювати контроль, заохочувати бажану поведінку. |
Емоційні порушення (тривожність, замкненість, боязкість, нерішучість, сором'язливість) | Доброзичливе ставлення, підтримка. Не викликати до дошки. Відповідь лише на невелику аудиторію. Підготовка рефератів. Підтримка активності й самостійності. Спілкування без залякування і покарань. |
Труднощі в контактах (погані взаємини з однолітками або відторгненість у класі) | Допомогти стати потрібним і бажаним. Звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей. На позакласних заходах давати можливість проявити себе. |
Агресивність, дратівливість | Виявити максимальну стриманість і терпимість. Необхідно стати “союзником” дитини, щоб спрямувати її активність у конструктивне русло. Тактовно вчити самоконтролю й стриманості. |
Демонстративність (бажання бути в центрі уваги) | Надавати можливість висловлювати власну думку перед багатьма “глядачами”. Звертати увагу на позитивні дії. Зауваження – нейтральні, іноді тільки поглядом. |
Коментарi